Respect pentru truditorii pământului

 

 

Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!

Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!

Voturi (1)

Descriere Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!
Comentarii

Articol apărut în revista FERMA nr. 7(146), 15-30 aprilie 2015

 

Ministrul Daniel Constantin s-a dovedit a fi un mare trădător al interesului celor pe care îi reprezintă la nivel guvernamental - producătorii agricoli. Dovada acestei trădări stă scrisă negru pe alb în OUG nr. 58 din 12.06.2013 - semnată de Daniel Constantin şi Viorel Ponta - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 283/2010 privind Camerele pentru agricultură, industrie alimentară, piscicultură, silvicultură şi dezvoltare rurală, dar şi în Legea nr. 122 din 2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 283/2010, unde abrogă articolul II.

Acum am aflat şi de ce partenerii occidentali, inclusiv Statele Unite, consideră atât de nocive Ordonanţele de guvern... Prin această Ordonanţă de Urgenţă, Daniel Constantin şi Victor Ponta suprimă practic foarte multe din drepturile pe care Camerele agricole şi, implicit, producătorii agricoli le obţinuseră prin Legea 283/2010 şi prin Legea 122/2012, votate de Parlament.

Suprimarea drepturilor s-a realizat prin modificarea atribuţiilor Camerelor agricole judeţene şi ale celei naţionale. Astfel, ordonanţa modifică, dar mai ales elimină cu totul, cele mai importante atribuţii ale camerei agricole, dezgolindu-le, practic, de conţinut şi de obiectul muncii. In OUG 58 nu se mai regăsesc: reprezentarea fermierilor în relaţiile cu consiliile locale şi primăriile; certificarea calităţii de producător agricol; asigurarea de consultanţă juridică de specialitate celor pe care îi reprezintă; avizarea scoaterii din circuitul agricol a terenurilor agricole; elaborarea documentaţiilor pentru schimbarea categoriei de folosinţă a terenurilor şi pentru înscrierea în cartea funciară a terenurilor agricole şi forestiere; nominalizarea a câte unui consilier pentru Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice. Şi multe altele... Numeric vorbind, de la 18 atrtibuţii ale Camerelor agricole judeţene şi 35 ale Camerei naţionale prevăzute în Legea 283/2010, republicată, s-a ajuns la 7 atribuţii ale Camerelor judeţene şi 10 pentru Camera agricolă naţională în Ordonanţa de Urgenţă nr. 58/2013 a Guvernului României!

Prin Ordonanţa de Urgenţă s-a distrus complet ideea de Cameră agricolă, aşa cum era ea iniţial gândită şi aşa cum bine funcţionează în alte ţări ale UE. Dincolo de atribuţii, restructurarea multor instituţii subordonate MADR s-a diluat şi apoi s-a pierdut pe drum, din 2009 încoace, pe măsură ce o altă lege, prevedere sau ordonanţă intervenea să mai modifice câte ceva în proiectul Camerelor agricole. 

In momentul de faţă, Legea camerelor agricole se zbate neputincioasă printre deputaţii României, în aşteptarea unei forme finale. Răul însă a fost deja făcut prin OUG 58, care a pus frână oricăror drepturi şi libertăţi care să protejeze puterea decizională a fermierilor din cele 14 camere judeţene deja înfiinţate şi a celor ce vor urma...

Vorbeam de putere... Şi da, atunci avem o explicaţie a schimbărilor radicale în materie de atribuţii survenite prin OUG 58. Legea 283 oferea probabil o putere prea mare fermierilor în negocierile şi reprezentarea la nivel local şi în relaţia cu Ministerul agriculturii. Ori, să fim realişti, MADR-ul exact asta nu-şi doreşte... Ce dacă în celelalte state UE fermierii au un cuvânt răspicat (şi legiferat!) de spus?

Deloc de ignorat e şi aspectul pecuniar. Şi aici a avut grijă ministrul Constantin să "rezolve" avantajele fermierilor, prin lichidarea atribuţiilor Camerei Agricole Naţionale privind desfăşurarea campaniei de promovare şi diseminare a PNDR şi a Programului operaţional pentru pescuit, precum şi definirea şi aplicarea planului naţional de formare continuă, specializare şi perfecţionare a fermierilor. ~n consecinţă, MADR şi-a asigurat cheltuirea, după bunul plac, a sutelor de milioane de euro din PNDR 2004-2013, prevăzuţi pentru promovare, diseminare şi formare, fără să îi sufle-n ceafă fermierii şi Camera Agricolă! Iar fermierii, fără supărare, chiar nu mai ştiu care le sunt drepturile, nu au profesionişti care să le explice legea şi, după cum am arătat, nici putere decizională nu mai au! 

 

Vom reveni...

 

Dănuţ RADIŞ

Proiecte:
Video Fundatia Ferma

 


 

 

Sponsori
KRONE

 

AGROLAND

 

Cronos Consulting

 

Donau Soja

 

Euroconsulting

 

Munax

 

Sopema

Partenerii principali

Revista Ferma Parteneri

 

S.C. COMISION DIC S.R.L.

REVISTA FERMA

REVISTA FERMA

Legea Camerelor agricole e dupa chipul si asemanarea guvernantilor... lipsita de continut!

Ministrul Daniel Constantin s-a dovedit a fi un mare tradator al interesului celor pe care îi reprezinta la nivel guvernamental - producatorii agricoli. Dovada acestei tradari sta scrisa negru pe alb în OUG nr. 58 din 12.06.2013 - semnata de Daniel Constantin si Viorel Ponta - pentru modificarea si completarea Legii nr. 283/2010 privind Camerele pentru agricultura, industrie alimentara, piscicultura, silvicultura si dezvoltare rurala, dar si în Legea nr. 122 din 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 283/2010, unde abroga articolul II.

Detalii >>>

Camerele Agricole - de unde si pâna unde?!

De unde începe puterea si raspunderea fermierilor, atribuita prin Camerele Agricole si unde se încheie? Sau cum? Daca privim în urma, proiectul a pornit bine, apoi s-a împotmolit iar acum continua... în defavoarea fermierilor!

Detalii >>>

Sustine si TU!

Daca esti creativ, dornic sa te afirmi si sa îti pui în aplicare ideile...

Detalii >>>

Parteneri media:

 
Sponsori:


Revista Ferma ParteneriRevista Ferma Parteneri